Metode de validare emoțională

Publicat pe Publicat în New, Stil de viata
Validarea emoțională

Validarea emoțională este primul pas în gestionarea eficientă a emoțiilor proprii dar și a emoțiilor celor de lângă noi. Deseori ne aflăm în dialog cu persoane care exprimă emoții dificil de gestionat, fără să știm cum să le oferim sprijin.

Mai jos sunt descriși pe scurt câteva metode de validare emoțională:

  1. Concentrați-vă pe a asculta empatic și cu grija naturală. Încercați să rămâneți conectați cu momentul. Arătați interes cu ajutorul indiciilor verbale și non-verbale: aprobați din cap, mențineți contactul vizual, folosiți feedback verbal.
  2. Răspundeți prin reflectări acurate, rezumați ceea ce persoana din fața voastră v-a împărtășit. Nu uitați să verificați că informația rezumată este corectă. Întrebați direct dacă ați înțeles bine.
  3. Observați și articulați emoțiile pe care persoana nu le comunica direct. Faceți asta bazându-vă pe ceea ce persoana spune sau pe indiciile non-verbale. Verificați întotdeauna dacă observațiile voastre sunt corecte.
  4. Validați și reformulați sentimentele și comportamentele persoanei, astfel încât ele să fie relaționate cu situațiile trecute și prezente. Arătați-i persoanei că emoțiile din prezent sunt înțelese prin prisma experienței trecute sau a circumstanțelor prin care ea a trecut.
  5. Duceți atenția asupra unor comportamente distructive sau ineficiente care s-au manifestat în trecut. Subliniați motivele pentru care răspunsul prezent nu este constructiv. Reinterpretați experiențele trecute relaționându-le cu situația prezentă astfel încât persoana să aibă o viziune mai clară asupra alegerilor comportamentale.
  6. Concentrați-vă pe a abilita persoana și pe a o trata ca un egal. Pe măsură ce conștientizați și înțelegeți dificultățile prin care trece persoana, exprimați speranță și optimism cu privire la schimbarea în bine pe care ea poate să o abordeze.

Referințe: